بهره برداري از شرکت فولاد سفيد دشت چهارمحال وبختياري نمونه بارزمديريت جهادي و اقتصاد مقاومتي است

کد خبر: 10177 تاریخ انتشار: 1397/01/17 19:22:46
نمایش: 2776
اخبار

اولين واحد احياي مستقيم شرکت فولاد سفيد دشت از طرح هاي 7 گانه فولاد استاني در استان چهارمحال بختياري با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان ايميدرو، شرکت ملي فولاد و ديگر مسوولان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي شرکت فولاد سفيد دشت چهارمحال وبختياري : اين طرح که با مشارکت 65 درصدي شرکت فولاد مبارکه اصفهان و35 درصدي ايميدرو به بهره برداري رسيده، قادر است سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجي توليد کند.

در اين مراسم ابتدا آقاي قاسم سليماني استاندار چهارمحال وبختياري ضمن خوش آمد گويي به ميهمانان گفت :فولاد سفيد دشت با مشارکت فولاد مبارکه از طرح هاي مهم استان با به کارگيري نيروهاي بومي است.
قاسم سليماني دشتکي افزود: اجراي اين طرح مشکلات جانبي از جمله تامين آب داشت که از طريق پساب و تصفيه فاضلاب شهر بروجن اين مشکل برطرف شد.

فولاد سفيد دشت چهارمحال بختياري که 40 درصد سرمايه گذاري آن ارزي است، براي بالغ بر 150 نفر به طور مستقيم و 1500 نفر ايجاد اشتغال کرده است .

دکتر سبحاني، مدير عامل شرکت مبارکه، در مراسم افتتاح کارخانه احياي مستقيم سفيد دشت در سخناني گفت : فاز دوم اين کارخانه شامل فولاد سازي يک ميليون تني است که 70 درصد تجهيزات آن ساخته شده و به زودي نصب آن ها نيز آغاز مي شود، در اين کارخانه که خروجي آن اسلب خواهد بود، سرمايه گذاري بالغ بر 3 هزار ميليارد ريال و 70 ميليون يورو پيش بيني شده است.

همچنين اين طرح با همکاري شرکت هاي فولاد پايا، MCC ، MMEچين، شرکت فني مهندسي مبارکه و ... راه اندازي خواهد شد که در نوع خود اولين واحد فولاد سازي در استان چهارمحال بختياري است.

وي اظهار داشت استخدامي‌هاي اين کارخانه به جز در پست‌هاي حساس و کارشناسي، کاملا بومي بوده است.

دکتر مهدي کرباسيان، رئيس سازمان ايميدرو در مراسم افتتاح فولاد سفيد دشت گفت : تا پايان سال طرح هاي شادگان، ني ريز، ميانه  و مابقي تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.

مهدي کرباسيان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداري از واحد احياي مستقيم فولاد سفيد دشت با اشاره به افتتاح نخستين واحد فولاد 7 گانه کشور اظهار داشت: واحدهاي 7 گانه فولاد قرار بود در دولت يازدهم افتتاح شود که امروز نخستين واحد به بهره‌برداري رسيد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از افتتاح 3 طرح آهن اسفنجي در کشور خبر داد و بيان کرد: 3 طرح آهن اسفنجي تا پايان امسال در شادگان، ني‌ريز و ميانه افتتاح و مابقي طرح‌ها در نميه نخست سال آينده تکميل و به بهره‌‌برداري مي‌رسد.

کرباسيان خاطرنشان کرد: به دنبال سياست‌هاي دولت و حفاظت از محيط زيست و آب براي ادامه پروژه فولاد که 100 ليتر آب نياز دارد مقرر شد از پساب بروجن و سفيددشت استفاده شود که قرار داد آن هفته آينده امضا و فولاد سفيددشت شروع به لوله‌کشي مي‌کند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه بعد از برجام شرکت‌هاي چيني همکاري بهتري را در حوزه فولاد داشتند، تصريح کرد: براي اجراي طرح فولاد 7 گانه يک شرکت چيني 60 ميليارد تومان به صورت فاينانس وصول کرد و هفته آينده نيز مقرر شد 40 ميليارد تومان ديگر پرداخت کنند.

کرباسيان با بيان اينکه در دولت يازدهم 680 ميليون دلار پروژه افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: تا نيمه نخست سال آينده 2 ميليون دلار پروژه ديگر اجرا يا افتتاح مي‌شود.

مهندس نعمت زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت در اين مراسم با اعلام اينکه گرفتن مشارک براي 7 طرح فولادي از پيشنهادهاي ما براي پيشرفت سريع تر طرح ها بود گفت : در بحث فاينانس و قراردادها نيز توانستسم تا 25 درصد تخفيف از خارجيان بگيريم.

به گفته وي سرمايه گذاران داخلي از جمله شرکت فولاد مبارکه اصفهان، براي ساخت طرحهاي فولادي يک ميليون تني انتخاب شده است و اين شرکت، برنده مناقضه دوطرح توليد فولاد درچهارمحال وبختياري و خراسان رضوي نيز شده است.

وزيرصنعت معدن وتجارت، ظرفيت توليد فولاد خام کشوررا 27.5ميليون تن اعلام کرد و گفت: 10 ميليون تن به توليد ورق گرم وچهار هزارتن به توليد ورق سرد گالوانيزه اختصاص دارد.

وزيرصنعت، معدن وتجارت افزود: استان چهارمحال وبختياري باتوجه با منابع محدود کشاورزي ، به سمت صنعتي شدن دارد حرکت مي کند واحداث راه آهن اصفهان-چهارمحال وبختياري -خوزستان، روند صنعتي شدن اين استان را سرعت خواهدداد.

معاون اول رييس‌جمهور گفت: اگر مي‌خواهيم کشور را توسعه دهيم و مشکل اشتغال را برطرف سازيم راهي جز افزايش سرمايه‌گذاري و توليد وجود ندارد.


دکتر جهانگيري در آيين افتتاح واحد احياي مستقيم فولاد سفيد دشت چهار محال و بختياري، اظهار داشت: امروز تعداد قابل توجهي نيروي جوان تحصيلکرده و جوياي کار در کشور وجود دارد که انتظار دارند براي آنها فرصت شغلي فراهم کنيم و اين کار جز با سرمايه گذاري و رونق توليد در بخش هاي مختلف ميسر نخواهد شد.
جهانگيري افزود: براي اينکه سرمايه گذاري افزايش پيدا کند بايد بخش خصوصي مورد حمايت قرار گيرد و هر استاني که توانسته فضايي به وجود آورد که بخش خصوصي احساس آرامش و امنيت کند، زودتر موفق شده است که بر مشکلات غلبه کرده و براي جوانان اشتغالزايي کند.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: اگر در استاني به بخش خصوصي آنطور که بايد بها داده نشود، در نتيجه بايد به منابع محدود و اندک دولتي چشم داشته باشند و اين در حالي است که نقش منابع دولتي در سرمايه گذاري و توليد روز به روز و سال به سال کاهش پيدا مي کند.
جهانگيري با بيان اينکه نهادهاي عمومي نيز موفقيت بيشتري از بخش دولتي در حوزه سرمايه گذاري و توليد دارند، گفت: البته دستاوردهاي بخش خصوصي از نهادهاي عمومي نيز بيشتر است و در اقتصاد مقاومتي نيز توجه ويژه اي به بخش خصوصي صورت گرفته و يکي از رويکردهاي اصلي آن مردمي کردن اقتصاد است به گونه اي که مردم موتور محرک اقتصاد کشور باشند و دولت به برنامه ريزي و سياستگذاري بپردازد.
وي با تاکيد براينکه مديران استان ها و نمايندگان مردم در استان ها و همگي رسالت داريم که از بخش خصوصي حمايت کنيم، گفت: بخش خصوصي بايد احساس کند که در سختي ها کنار آنها هستيم و به آنها کمک خواهيم کرد.
معاون اول رييس جمهور در ادامه با اشاره به کساني که معوقات بانکي دارند و با زد و بند تسهيلات گرفته اند، اظهار داشت: اين افراد زماني که تسهيلات مي گرفتند مي دانستند که نمي خواهند آن را پس بدهند و تعداد اينگونه افراد محدود است و بايد با جديت و قدرت اين منابع را از آنها پس بگيريم و نبايد اجازه دهيم که منابع بانکي توسط اين گونه افراد مورد سوء استفاده قرار گيرد.
جهانگيري با اشاره به اينکه نهادهاي عمومي نيز هزاران ميليارد منابع مالي در اختيار دارند، افزود: استان هايي که در بخش توسعه عقب تر هستند بايد از اين نهادها بخواهند که براي سرمايه گذاري در اين استان ها حضور يابند و شرايط لازم را برايشان فراهم آورند.
جهانگيري در بخش ديگري از سخنانش از موقعيت استراتژيک و ظرفيت هاي فراوان معدني و نيروي انساني چهار محال و بختياري بعنوان امتيازاتي مثبت براي توسعه استان ياد کرد و گفت: طرح هايي که امروز در چهار محال و بختياري افتتاح شد يک پيام روشن به مردم استان داشت و آن پيام اين بود که چهار محال و بختياري به سرعت در حال حرکت به سمت صنعتي شدن است.
وي افزود: بسياري از واحدهاي توليدي بويژه صنعت خودرو و لوازم خانگي نيازمند محصولات توليدي کارخانه هاي افتتاح شده هستند و اين موضوع مي تواند همانند ذوب آهن که موجب توسعه صنعتي اصفهان شد نقطه شروعي براي صنعتي شدن چهار محال و بختياري باشد.
جهانگيري ادامه داد: چهار محال و بختياري بايد به همت جوانان، نخبگان و مديرانش به سمت توسعه جدي حرکت کند و دولت نيز در اين زمينه تمام مساعي خود را براي کمک به اين روند به کار خواهد بست.
معاون اول رييس جمهور از ساخت مجتمع آهن اسفنجي در سفيد دشت بعنوان تفاوت ميان مديريت دولتي و بخش خصوصي و مديريت دوران اقتصاد مقاومتي با زمان پيش از آن ياد کرد و گفت: متاسفانه در دوراني که دولت بيشترين درآمدهاي نفتي را در اختيار داشت اين طرح با کندي و در حد تاسيسات ابتدايي ساخته شد اما امروز با تدبير مديران علي رغم کمبود منابع، کارخانه در زماني کوتاه و حجم سرمايه گذاري بسيار به پايان رسيد.
جهانگيري تاکيد کرد اين اتفاق يعني استقرار مديريت جهادي و مديريت مبتني بر اقتصاد مقاومتي، اقتصاد مقاومتي يعني استفاده از ظرفيت هاي کشور به بهترين نحو که منجر به افزايش بهره وري شود که در ساخت و راه اندازي اين طرح ها به خوبي مشاهده مي شود.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
28
امروز
820
دیروز
673
هفته
10292
ماه
192045
کل
238837
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟